Pravidla

Soutěž a soutěžící

  1. Soutěž Tour de App (dále jen “soutěž”) probíhá od 13. 10. 2025 do 29. 3. 2026.

  2. Pořadatelem soutěže je Student Cyber Games, z.s. IČ 26678586, sídlem Křenová 89/19, Trnitá, 602 00 Brno, spisová značka L 10772 vedená u Krajského soudu v Brně (dále jen „pořadatel“).

  3. Soutěže se mohou zúčastnit studenti škol odpovídající středoškolskému vzdělávání v České republice, kteří nemají dokončenou střední školu s maturitou a splňují věkovou hranici do 26 let (počítaje věk k poslednímu dni soutěže včetně).

    1. Pořadatel si vyhrazuje právo na povolení účasti v soutěži žákovi, který dochází na školu, která je na úrovni základní školy 2. stupně. Avšak o této skutečnosti musí být pořadatel informován prostřednictvím e-mailu na info@tourdeapp.cz
  4. Soutěže se mohou zúčastnit dvojčlenné a tříčlenné týmy.

  5. Jednotlivé týmy se mohou přihlašovat od 13. 10. 2025 do 12. 12. 2025 (včetně) přes přihlašovací formulář, který se bude nacházet od začátku přihlašování na webových stránkách soutěže.

  6. Počet týmů, které může jedna škola přihlásit, není nijak omezen.

  7. Počet přihlášených týmů do soutěže není nijak omezen.

  8. Tým může být složen i ze studentů různých škol,

  9. Tým musí být zapsán za jednu školu.

  10. Složení týmu zůstává po celou dobu konání soutěže stejné. Pořadatel může udělit výjimku dle následujících ustanovení:

    1. Tým, který se přihlásil ještě před zveřejněním zadání (tj. před 27. 10. 2025), má právo na změnu složení týmu kdykoliv před zveřejněním a případně ještě týden po zveřejnění zadání.
    2. Tým, který se přihlásil po zveřejnění zadání (tj. od 27. 10. 2025 včetně) může změnit složení týmu v rámci jednoho týdne od svého přihlášení do soutěže.
  11. Po přihlášení do soutěže musí tým zaplatit startovní poplatek ve výši 250,- Kč nebo 10,- € podle pokynů zaslaných na e-mail, který byl uvedený při registraci v sekci fakturační údaje v přihlašovacím formuláři.

  12. Soutěžící během celé soutěže mají přístup k soutěžním systémům.

    1. Tour de Cloud
    2. CTF platforma
  13. Do zaplacení startovního poplatku tým nebude mít možnost odevzdat jakékoliv řešení a jakkoliv interagovat s našimi odevzdávacími systémy.

    1. Doba na zpracování platby s našemi systémy může trvat do 24 hodin. Pokud víte, že byla provedena platba a po 24 hodinách stále nemáte přístup, kontaktujte nás na info@tourdeapp.cz/.com.
  14. Vypracovaná řešení soutěžící odevzdávají po celou dobu soutěže způsobem stanoveným v zadání Nominačního kola, vzdělávacích článcích, dokumentaci k odevzdávacímu systému Tour de Cloud. Pokud není v rámci zadání řečeno jinak.

    Hodnocení

  15. Zveřejnění hodnocení každého kola soutěže probíhá vždy za pomocí

    1. veřejné výsledkové tabulky, které obsahují všechny týmy daného kola pouze s celkovým počtem získaných bodů a pořadím týmu v daném kole (to neplatí pro týmy, které nepostupují do dalšího kola soutěže) (dále jen “veřejné výsledky”), a pomocí
    2. výsledkové tabulky, která obsahuje detailní hodnocení týmu v daném kole. Tato tabulka je dostupná pouze pro daný soutěžní tým a je opatřena heslem (dále jen “individuální výsledky”).
  16. Výsledky každého kola soutěže bude zveřejněno do začátku nadcházejícího kola, avšak týden před začátkem dalšího kola.

  17. Při hodnocení soutěžních aplikací se posuzuje zejména:

    1. Funkční část aplikace (dále jen “FX”)
    2. Uživatelská přívětivost aplikace (dále jen “UX”)
  18. FX je hodnocena prostřednictvím

    1. automatických testů, které v
      1. Nominačním kole soutěžící spouštějí samostatně prostřednictvím odevzdávacích systémů, a v
      2. Soutěžním kole spouštějí organizátoři a jsou využívány při manuálním hodnocení, a pomocí
    2. manuálního hodnocení, přičemž
      1. testování probíhá prostřednictvím interní aplikace, která umožňuje procházení soutěžních aplikací podle předem připravených scénářů, které
        1. popisují obecný postup používání aplikace a které
        2. jsou sestavovány na základě zadání a očekávaných výstupů vyplývajících ze zadání, které musí být vypracované do konce příslušného kola.
  19. UX se hodnotí pomocí

    1. automatických testů, které v
      1. Nominačním kole soutěžící soutěžící spouštějí samostatně, a pomocí
      2. manuální testování, které probíhá prostřednictvím interní aplikace, která umožňuje procházení soutěžních aplikací a současné vyplňování tabulky s hodnotícími kritériemi, která musí být vypracována nejpozději do konce příslušného kola.
  20. Mezi hlavními koly soutěže dochází k převodu bodů následovně:

    1. Bodový výsledek týmu v Soutěžním kole tvoří bodový výsledek Soutěžního kola týmu plus 10 % bodů z výsledku týmu z Nominačního kola.
    2. Bodový výsledek týmu na Grandfinále tvoří bodový výsledek týmu na Grandfinále plus 15 % bodů z výsledku týmu ze Soutěžního kola.
  21. Podrobný přehled systému hodnocení je k dispozici zde.

    Nominační kolo

  22. Nominační kolo probíhá online formou od 27. 10. 2025 do 16. 1. 2026 (včetně).

  23. Zadání Nominačního kola bude zveřejněno 27. 10. 2025 v 9:00 středoevropského času na webových stránkách soutěže (řesněji v kategorii “Zadání”).

  24. Zadání je rozděleno na šest fází.

    1. Fáze 1 až 5 jsou hodnoceny na základě automatizovaných testů, které musí soutěžící sami spustit skrze odevzdávací systém.
      1. Soutěžící mají možnost si testy stáhnout se všemi testovacími daty, které využíváme v produkčním prostředí našich systémů.
    2. Poslední fáze zadání je hodnocena manuálně skrze připravené testovací scénáře a tabulky.
    3. Každá fáze má stanovené časové období, během kterého ji mohou soutěžící plnit bez ztráty bodů. Přesnější časové úseky budou zveřejněné se zadáním Nominačního kola.
    4. Podrobnější informace k hodnocení jsou v sekci “Hodnocení”.
  25. Každá fáze má dané datum, do kdy má být daná fáze otestovaná, aby soutěžní tým mohl dosáhnout plného počtu bodů za danou fázi. Pokud tým spustí automatické testy (AT) znovu po daném termínu a dosáhne lepšího procentuálního výsledku, výsledný počet bodů bude složen z tohoto výsledku, z něhož se však navíc odečte jednorázově 20 %. Pokud výsledné bodové ohodnocení s odečtením 20 % bude menší než původní, tým získává bodové ohodnocení dle původního bodového ohodnocení.

  26. Do Soutěžního kola postupuje 40 až 45 týmů s nejvyšším dosaženým bodovým ohodnocením v Nominačním kole, přičemž

    1. minimální počet postupujících týmů činí 40 a
      1. maximální počet postupujících týmů činí 45.Pořadatel se k této hranici může přiklonit v závislosti na celkové účasti v soutěži, přičemž
      2. pořadatel si vyhrazuje právo ve výjimečných případech navýšit horní hranici počtu postupujících týmů, to však o maximálně 10 týmů.
  27. Způsob hodnocení odevzdaných aplikací je detailně popsán v sekci “Hodnocení”. Zde se nachází k dispozici ukázková hodnotící tabulka společně s dokumentem, ve kterém jsou popsány všechny matematické operace spojené s hodnocením.

  28. Způsob hodnocení se po celou soutěž nemění.

  29. Výsledky Nominačního kola budou zveřejněny na Vyhlášení Nominačního kola a následně ve 28. 1. 2026 v 16:00 CET na webu soutěže a dalších komunikačních kanálech.

    Soutěžní kolo

  30. Soutěžní kolo probíhá od 9. 2. 2026 do 6. 3. 2026 (včetně).

  31. Obecné zadání Soutěžního kola bude zveřejněno 9. 2. 2026 prostřednictvím e-mailu všem postupujícím týmům.

  32. Každému týmu je přidělen vlastní klient, a to na základě

    1. pořadí týmu,
    2. jazykových dovedností a jazykových preferencí týmu a
    3. specifik klienta, která budou stanovena interně v průběhu Nominačního kola.
  33. Do Grandfinále postupuje 20 až 25 týmů s nejvyšším dosaženým bodovým ohodnocením, přičemž

    1. minimální počet postupujících týmů činí 20 a
    2. maximální počet postupujících týmů činí 25.
      1. Pořadatel se k této hranici může přiklonit v závislosti na celkové účasti v soutěži a zároveň
      2. pořadatel si vyhrazuje právo ve výjimečných případech navýšit horní hranici počtu postupujících týmů, to však o maximálně 5 týmů.
  34. Individuální výsledky budou zveřejněny 9. 3. 2026 v 15:00 CET.

  35. Každý tým má právo podat odvolání za následujících podmínek:.

    1. odvolání lze podat v období od 9. 3. 2026 do 12. 3. 2026 CET včetně,
    2. odvolání je možné podat výhradně prostřednictvím stanoveného formuláře pořadatelem
    3. každé odvolání musí obsahovat
      1. snímek obrazovky funkčnosti či správného řešení v aplikaci provozované na serverech pořadatele pro danou hodnotící kategorii uvedenou v individuálních výsledcích, přičemž snímek musí zahrnovat i adresní řádek,
      2. popis postupu, jakým se uživatel k danému řešení dostane, dále
    4. použití vulgarismů či útočných poznámek vůči organizačnímu týmu nebo jakémukoli soutěžnímu týmu (včetně vlastního) nebude tolerováno; pořadatel si vyhrazuje právo odebrat za takové jednání body a v závažných případech tým diskvalifikovat.
  36. Všechna odvolání budou zpracována během víkendu následujícího po skončení lhůty pro jejich podání.

  37. Tým může podat více odvolání; pro posouzení bude vždy použito poslední odvolání uložené v databázi pořadatele.

  38. Bodové hodnocení po vyřízení odvolání je konečné a nelze se proti němu dále odvolat.

  39. Výsledky Soutěžního kola budou zveřejněny 16. 3. 2026 v 15:00 CET.

    Grandfinále

  40. Grandfinále se uskuteční během jednoho víkendu v březnu 2026 v Brně. Přesné datum a místo konání bude upřesněno do konce Nominačního kola soutěže.

  41. Obecné zadání Soutěžního kola bude zveřejněno 9. 2. 2026 prostřednictvím e-mailu všem postupujícím týmům.

  42. Grandfinále se skládá ze dvou částí, přičemž do druhé části postupuje pouze pět týmů s nejvyšším bodovým ohodnocením.

  43. První kolo Grandfinále se uskuteční v sobotu a je pro něj vyhrazen časový limit 10 hodin.

  44. Výsledky druhého kola nejsou přímo závislé na bodovém hodnocení z kola prvního. O finálním pořadí rozhoduje odborná porota složená z vybraných zástupců pořadatele. Odborná porota je oprávněna přihlédnout k bodovému hodnocení dosaženému v prvním kole Grandfinále při stanovení konečného pořadí.

    Všeobecná pravidla chování během soutěže

  45. Přihlášením do soutěže se účastníci zavazují, že budou všechny soutěžní úkoly plnit osobně, samostatně, poctivě a podle svého nejlepšího vědomí.

  46. Používání jazykových modelů (na bázi LLM, např. ChatGPT, Claude, …) a agentů nacházející se ve vývojovém prostředí (např. GitHub Copilot, Augment, Cursor, …) je během soutěže povoleno.

  47. Soutěžícím je zakázáno otevírat cizí soutěžní řešení bez svolení daného týmu, nahrávat do odevzdávacího systému škodlivý kód či provádět jakýkoli typ útoků proti systémům, které přímo ovlivňují hlavní soutěž, interním systémům pořadatele nebo systémům přidružených soutěží (pIšQworky, Prezentiáda). V případě zjištění takového jednání si pořadatel vyhrazuje právo bez předchozího upozornění tým diskvalifikovat a v závažných případech postupovat v souladu s příslušnými ustanoveními trestního zákoníku.

  48. Dojde-li ze strany soutěžícího k porušení pravidel, vyhrazuje si pořadatel právo daného soutěžícího či jeho tým způsobem odpovídajícím závažnosti provinění penalizovat. V případě zvlášť závažného porušení pravidel může být daný soutěžící či jeho tým vyloučen ze soutěže.

  49. Obdobně můžou být soutěžící či tým penalizováni i v případě takového jednání, které sice není v přímém rozporu s pravidly soutěže, nicméně svou podstatou porušuje základní pravidla slušného a sportovního chování. Zejména se jedná o neuctivé a vulgární chování k pořadatelům či ostatním soutěžícím, hanobení dobrého jména soutěže a porušení základních pravidel fair play.

    Referral program

  50. Při registraci nového soutěžního týmu je možné vyplnit unikátní kód již přihlášeného týmu, který tento nový tým doporučil.
  51. Tým musí mít startovní poplatek uhrazený do data konce Nominačního kola.
  52. Tým, který do ukončení přihlašování (viz odstavec 5.) získá nejvíce bodů v systému doporučování, vyhrává cenu určenou pořadatelem. Při rovnosti bodů rozhoduje los.
  53. Na tuto cenu nevzniká právní nárok a pořadatel si vyhrazuje právo referral program z jakéhokoliv důvodu zrušit.

    Závěrečná ustanovení

  54. Pořadatel si vyhrazuje právo změnit pravidla pro daná soutěžní kola, a to nejpozději do dvou dnů před začátkem daného kola. O každé takové změně bude pořadatel jednotlivé týmy neprodleně informovat.

Přehled zkratek

NK Nominační kolo
SK Soutěžní kolo
GRF Grandfinále
AT Automatické testy
FX Funkční zkušenost
UX Uživatelská zkušenost
CTF Capture The Flag